Opprett en brukerkonto og still spørsmål eller del dine tips! Du kan krysse av for å motta epost når noen svarer på dine innlegg eller ved nye innlegg ønskede kategorier.
Hei 🙂
Hvordan registrerer dere kompresjonsutstyr som pasienter får ?
Vi i Sandnessjøen har ingen registrering av dette i dag og det savner vi da noen pasienter får mye mer enn andre.
Har dere noen retningslinje på hvor mye hver enkelt pasient får pr år?
Vi ser en enorm økning i antall pasienter og har bedd om møte med bestillere.
Vi avslår alle bestillinger der kompresjonsutstyret ikke er på avtale, men allikevel er dette et ganske stort uoversiktlig område.
Skulle ha vært en mulighet for å registrere kompresjonsutstyr inn i medusa… har dere noen tips ?
Kanskje allerede noen andre der ute har en lur måte å gjøre dette på 👍 🤩
Dessverre er dette et hull også i HMN. Håper noen andre kan bidra med gode løsninger her. Har uansett ført opp spørsmålet som sak i neste Medusa arbeidsgruppemøte for BHM.
Hei igjen. Etter å ha diskutert temaet i den nasjonale arbeidsgruppa for BHM finner vi ulike løsninger rundt om i landet:
- Lag et et utstyr som heter Kompresjonsprodukt. Ved å låne ut et Reg. Nummer får man oversikt over hvor mange som mottar behandling og når/hvor ofte de har fått utlevert. Når faktura kommer opprettes sak per pasient hvor beløp per pasient føres.
- Ha en vare som heter Kompresjonsprodukt. Lag LO per pasient utfra samlefakturaen. Da kan man også kontrollere om avtalen er fulgt. Man kan ha flere varenummer som representerer ulike produktgrupper innen kompresjon.
- Få mail når fysio bestiller. BHM kan godkjenne bestillingen så den går videre til leverandør. Eller ikke godkjenne om den er utenfor avtale eller pasient skjema mangler.
Ingen har en god løsning på dette fordi det er for ressurskrevende. Men det er mye penger spart på å passe på at innkjøpsavtalene blir fulgt. Kan leverandørene utfordres på å sende ut månedlige rapporter på utleverte avtaleprodukter, utlevering uten avtale?