Medusa brukerforum

Opprett en brukerkonto og still spørsmål eller del dine tips! Du kan krysse av for å motta epost når noen svarer på dine innlegg eller ved nye innlegg ønskede kategorier.

Notifications
Clear all

Hvordan vise eller laste ned filer fra Medusa / NKKN

5 Innlegg
3 Brukere
0 Reactions
940 Lest
0
Trådstarter

Tidligere lagret vi el. sikkerhetstester fra ANSUR som mtt-filer i Merida/Medusa.

Når vi nå skal åpne disse for å se på den, ser linken slik ut i EDGE.

https://medusa.nhn.no/medusasiv/Medusa/Reports/Documents/device-type/17979-1021922-IEC60601-1_CL2.mtt

Men nettsiden svarer bare med: Server Error - 404 - File or directory not found. (nhn.no)

Noen som har forslag eller løsning til hvordan jeg kan få vist eller lastet ned filen, for så å vise den i ANSUR?

kveh 30/06/2021 8:13 am

Hei Dag
Da vi konverterte fra Merida til Medusa, så erfarte vi samme problem. Dokumentene fantes da, men lå i feil mappe. Så dersom du får NHN til å finne dokumentet det refereres til og kopiere/flytte dette over til mappen angitt i linken, så vil du få det opp.

kveh 01/07/2021 11:01 am

Som du ser så forsøker du å åpne en Ansur test template (.MTT-fil) Den ble i Merida lagret mot NKKN-typene. Når det gjelder testresultatene (.MTR-fil) så ligger de lagret pr individ, så disse dokumentene får du nok opp.

2 Svar
0

Ut ifra adressen til dokumentet ser det ut som det er "lastet inn" i Medusa og ikke kun er lenket til et eksternt dokument. Ut ifra feilmeldingen ser det ut som at dokumentet ikke har blitt lastet inn fysisk, men at det kun er registrert metadata om dokumentet i Medusa. Er dokumentet forsøkt lastet inn manuelt eller foregår innlasting via en integrasjon med ANSUR?

Dag Dekkerhus Dag Dekkerhus Trådstarter 17/06/2021 2:52 pm

De fleste av disse dokumentene stammer fra Merida tiden, og ble en gang i tiden importert/konvertert fra Merida til Medusa. Men jeg har vel aldri hatt mulighet til å åpne disse.
Feilmeldingen minner meg veldig om feilmeldingen jeg får i TEST miljøet, når jeg ønsker å åpne f.eks PDF filer. Og der har jeg fått vite at linken er der, slik som i PROD, men selve filen eksisterer ikke, for å spare plass. Det kan nesten se slik ut.
For å få SoftPro til å masseoppdatere å ta bort disse linkene i databasen vår. Bestiller jeg dette direkte hos SoftPro, eller skal det gå gjennom forvaltningsrådet?

0

Vi kan vel da konkludere med at dokumentene ikke finnes fysisk, og at opprydning blir å fjerne dokumentreferansene i Medusa. Hvis volumet er lavt kan du slette dokumentreferansene selv, ved å søke opp dokumentene i dokument->søk menyvalget, deretter slette dokumentreferansene enkeltvis rett fra søkeresultatet. Er det behov for "massesletting" av egne dokumenter kan dette bestilles av det enkelte HF direkte til SoftPro som en fakturerbar tjeneste. Du kan eventuelt registrere det som "lokalt arbeid" på vår support-site og tilordne saken til SoftPro. Det er ikke nødvendig å involvere forvaltningsrådet i bestillingen.

Share: