Leif Øyvind Naglestad, prosjektleder for innføring av Medusa i Helse Vest gir oss litt generell informasjon om prosjektet.
Vi har benyttet følgende arbeidsmodell sammen med SoftPro i prosjektet og datoer for idriftsetting av de forskjellige HFene i Helse Vest.
Vi startet med å gå gjennom alle føringer fra Nasjonal løsning og prosjekt. Videre ble vi enig om regionalt oppsett for MTA og BHM i hver sin regionale DB i Helse Vest. Alle HF i Helse Vest er nå på løsningen. Siste HF som gikk på er Helse Bergen.
Som del av prosjektet har vi etablert to integrasjoner til SAP
- Leverandør integrasjon (SAP er master)
- Bestillingsintegrasjon (Brukere bestiller fra Medusa og bestillingen får videre ferdig utfylt til SAP som håndterer selve bestillingen til leverandør samt faktureringsrutinen)
Vi har to gjenstående integrasjoner til SAP
- Artikkelintegrasjon (SAP er master på artiklene, men vi har beriket artikkelintegrasjonen i Medusa)
- Lagerstyring (SAP er master (forbruksmateriell) ) Begge lager holdes ajour av integrasjon.
Samt vi arbeider med ønske fra brukerne om andre integrasjoner som utredes og planlegges implementert.