Nyhetsbrev #2

Publisert 11. februar 2021

 SoftPro videreutvikler avtalemodulen i Medusa  
Forvaltningsrådet har en viktig oppgave i å påvirke SoftPro sine utviklingsplaner med innspill til satsningsområder som vi mener er viktig for de fleste av oss på lengre sikt. Vi har ved mange anledninger fremmet forslag til forbedringer i avtalemodulen, og SoftPro vil nå prioritere denne modulen i utviklingsarbeidet. Vi starter regionalt med å identifisere behovene rundt avtaleforvaltning på et overordnet nivå, deretter vil vi samle behovene i en tettere dialog med SoftPro slik at de lettere vil forstå og utvikle de beste løsningene for oss. Det planlegges regionale møter med dette som tema over de neste ukene.   Som kjent blir ikke våre små og store endringsønsker nødvendigvis alltid prioritert av SoftPro, derfor vil vi etter denne modellen fokusere mer på behovene innenfor ulike satsningsområder og bli flinkere på å beskrive behov og ikke konkrete løsninger. Vi vil også se nærmere på hvordan prosessen med innmelding av slike behov til oss vil være.
 
BHM: Restordre/plukklister  
I 2018 meldte BHM et endringsønske på det at røde plukklister ikke endrer farge når varen på rest kommer inn på lager. SoftPro utvikler nå en løsning i versjon 6.95 som gir oss bedre funksjonalitet enn det vi ba om og tar med for eksempel mulighet til å koble en bestilling mot en Leveringsordre. Det viser at et endringsønske som for oss vil løse et enkelt behov ofte må sees i en større sammenheng og må «modnes» over tid.
 
KickOff 2021: Prioriterte oppgaver i år  
Forvaltningsrådet gjennomførte i januar sitt årlige avspark, og i tillegg til de faste løpende forvaltningsoppgavene ble vi sammen med Systemeierstyret enige om disse prioriterte arbeidsområdene for 2021: Fremtidens nomenklatur, Forbedre kommunikasjon/informasjonsflyt, tettere samarbeid med SoftPro om satsningsområder for Innovasjon og utvikling av Medusa, evaluering av fellesdatabase (som det kommer mer om i neste nyhetsbrev).

Legg igjen en kommentar