Innmelding av treghet i Medusa

Gjennom høsten 2022 har mange brukere opplevd mer treghet enn vanlig i Medusa, og NHN har utarbeidet en sjekkliste som det er ønskelig at brukere benytter ved innmelding av feil.

Dersom du opplever tregheter ved bruk av Medusa, vennligst besvar så mange som mulig av spørsmålene under. Skriv svarene i en e-post som sendes til kundesenter@nhn.no med følgende i emnefeltet (inkludert klammer): «Medusa [Support 754240]»

Innmelders HF/lokasjon
  • Fysisk lokasjon (sykehus, bygning, etasje):
  • Windows-versjon:
  • Nettleser, type og versjon:
  • PC-nummer:
  • Hvilket nettverk er du på, trådløst eller kablet:
  • Jobber du lokalt på PCen, eller via eksempelvis Pulse Sprint:
  • Dato og tidspunkt:
  • Gjelder det MTU eller BHM:
  • Hvor i Medusa opplevde du treghet:
  • Hvordan opplevdes tregheten (timeout, feilmelding el.l.):
  • Er det andre systemer som oppleves trege samtidig:
Ytterligere informasjon
  • Bruker du ofte innstillingen «vis alle» på søk og listevisning (har du evnt. prøvd å begrense søk)?
  • Når begynte problemene å oppstå (før eller etter Medusa versjon 7)?
  • Er det noen bestemte handlinger som går bra hele tiden, selv om det er treghet/heng andre steder i
  • Medusa, eller er alle handlinger trege når systemet først begynner å henge?
  • Er det noen bestemte handlinger som aldri går bra, og som fører til treghet/heng uansett?
  • Når på dagen er problemet med treghet verst? Oppstår det hver dag?
  • Er det noen tidspunkt/dager Medusa ikke er tregt, og fungerer tilfredsstillende?
  • Når det er problemer med treghet i Medusa, opplever da alle dine kolleger det samme problemet samtidig som deg, eller kan noen jobbe som normalt i systemet?
  • Når du bruker Medusa fra hjemmekontor/VPN: Merker du noen forskjell i hastigheten i Medusa, sammenlignet med når du jobber fra kontoret? Hva er raskest?
  • Er det noe annet du ønsker å legge til / bemerke?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *